3 užitečné rady, jak posílit imunitu

Ilustrační foto počasí
Zdroj: Creative Commons, Pixabay.com

Oslabená imunita pravidelně trápí překvapivě velké procento populace. Nejvíce ohrožení jsou poté děti a senioři, jejichž stav se pravidelně zhoršuje na jaře. Je to dáno nedostatkem vitaminů po uplynulém zimním období, nedostatkem slunečního světla a stresem, který se zimou nepřímo souvisí. A proměnlivé a nevyzpytatelné počasí tomuto stavu nenahrává, naopak nám přitěžuje. Imunitu ovšem lze posílit. Víte, jak na to?

Pro posílení imunitního systému je nezbytné upravit svůj jídelníček, být fyzicky přiměřeně aktivní, omezovat stresové situace a vhodným způsobem otužovat svůj organismus. Ale v situacích, kdy je obranyschopnost organismu snížená, mají své nezastupitelné místo vitaminy, probiotika a enzymy. Probiotika příznivě ovlivňují střevní mikroflóru a vitaminy jsou důležitou složkou enzymů, bez kterých by nemohly probíhat žádné biochemické procesy. Některé z nich v lidském těle modulují a řídí správné fungování imunity, dokáží ji nastartovat, zvýšit její obranyschopnost a ve správný okamžik zase dovedou její aktivitu utlumit. Udržují tak imunitní systém ve zdravé rovnováze.

Jak tělu dodat enzymy

Enzymy jsou jednoduché či složité bílkoviny, bez kterých by lidské tělo bylo pouze neživým kusem hmoty. Každý člověk v sobě má počet enzymů, které může za život spotřebovat a jakmile dojde k vyčerpání zásob, nastává v těle smrt. Proto je naprosto nezbytné přijímat velké množství enzymů z potravy a tento příjem podpořit léky systémové enzymoterapie. Osvědčeným lékem, který obsahuje unikátní směs enzymů, je Wobenzym, jehož účinnost je ověřena rozsáhlým vědeckým výzkumem, řadou kontrolovaných klinických studií a padesátiletou léčebnou praxí.

Každý enzym a jeho přesně stanovené množství má ve Wobenzymu svůj význam, a lék tak pomáhá nejen při oslabené imunitě, ale i při nejrůznějších zánětech, otokách a infekcích. Na rozdíl od jiných léků přírodní enzymy nezasahují proti projevům nebo původci určitého onemocnění, ale mobilizují imunitní systém, aby se organismus s nemocí nebo její hrozbou vypořádal co nejlépe sám. A protože je posílení oslabené imunity dlouhý proces, je nejlepší začít Wobenzym užívat právě v době, kdy jsou osoby s oslabenou imunitou ohroženy nejvíce, tedy na jaře a na podzim, při zvýšené fyzické a psychické námaze nebo stresu, a to po dobu několika týdnů.

Zdravý životní styl

Imunitu taktéž výrazně oslabuje nezdravý styl života. V období, kdys se potýkáte s jarní únavou a dalšími projevy provázejícími oslabenou imunitu, je vhodné změnit svůj jídelníček a začít být přiměřeně aktivní. Doporučuje se také omezit kouření a konzumace alkoholu. Do jídelníčku zařaďte kvalitní zdroje bílkovin a tuků.

Pokud pravidelně nekonzumujete ryby, které jsou přirozeným zdrojem omega-3 mastných kyselin, je vhodné pravidelně brát tento doplněk stravy ve formě kapslí. Fyzickou aktivitu nemusíte přehánět, je ovšem efektivní začít pravidelně sportovat, a to jak venku, tak v posilovně. Nejen, že si tím zlepšíte fyzičku, ale pomůžete i imunitnímu systému.

Dostatek spánku

I dostatek spánku hraje v dobách, kdy je oslabená imunita, zásadní roli. Přestože se spánkové potřeby mohou lišit, nedoporučuje se spát méně než 6 hodin denně, avšak ani více než 8 hodin denně. Důležitá je také spánková hygiena, která má na kvalitu spánku velký vliv. Dodržujte tedy zásadní spánkové desatero a nepřetěžujte organismus.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*